lauantai 30. huhtikuuta 2011

Kamalan ihana cosplay osa 2 (aka Tampereella kuplii lauantaina)

Tampere Kupliista on jo jokunen viikko aikaa, tarkalleen ottaen kolme viikkoa, joten ehkä voisin jo jotain siitäkin reissusta raapustaa. Ja kuviakin on tulossa!


Elikkäs siis, 8. huhtikuuta, perjantaina, lähdin yhden ystäväni kanssa kohti Tamperetta. Olen siellä jo aika paljon ravannut, kun siskoni ja kaverini asuvat tätä nykyä siellä. Siis majoitus oli siskoni ja kaverini luona.

Pähkäilimme sitä, että millä menisimme paikan päälle ja päätimme sitten lähteä mukavasti kahdella autolla (bussikin oli yksi vaihtoehto, mutta jos kerran autoja on käytössä, niin niitä kannattaa hyödyntää).

Aamulla heräsimme (meitä oli siis mukana minun ja Stocking-cossaajan lisäksi siskoni ja hänen poikakaverinsa sekä kaverini) siinä öbaut kymmenen aikaan. Söin kevyen aamupalan, pitihän mulla olla "linjat" kunnossa. Ja myönnetään, että ei meinannu oikein mikään maistua, ylläri. Cosplay-tapahtumiin valmistautuessa ei meinaa oikein ikinä saada syöytyä. Enkä varmaan ole ainoa.

Pari tuntia meni, kunnes olimme valmiit lähtöön, ja myönnetään, että minä olin se riippakivi. "Mutta kun mulla meni aikaa piilareihin, cossin päälle pukemiseen *aimitenniinmullaonongelmiasaadapäämahtumaankaula-aukosta*, irtoripsetkin pitää laittaa, ai hemmetti kun ne ei meinaa pysyä, sitten meikkiä..."

Pääsimme tästä lähtemään Finlaysonin alueelle, kohteenamme oli Finnkinon vessa. Minä ja Stocking cosplayaaja tuskailemme peruukkien ja siipien ja muiden tilpehöörien kanssa (minulla on jalkanauhat, käsikorut & hanskat, siipien asettaminen kenkiin). Tähän meni.. PUOLITOISTA TUNTIA WTF. Ilman Millaa olisimme varmaan ollut pulassa. Kiitos, Milla kun jaksoit auttaa meitä!

Jo vessassa yksi tyttö tuli kysymään kuvaa ja jouduin kyllä tässä vaiheessa vielä pyytämään häntä odottamaan. Olimme niin sanotusti "vaiheessa" ja olin kyllä vaiheessa vielä sen jälkeenkin, kun pääsimme vessasta pois.
Nimittäin jalkanauhani eivät meinanneet millään pysyä karhuteippien avulla. Ne putoilivat ja mielialani pomppi kuin hyppykeppi. "Nauhat ei pysy, kengät lonksuu jalassa, olo on kurja :("
Olin ihan kauhee bitch. Itsekäs ja ärsyttävä. Kun tajusin sitten, että käyttäydyn kamalasti, oloni oli kaikkea muuta kuin hilpeä. Toivottavasti en ihan hirveästi pilannut muiden meinikiä..
Tästä opin sen, että kaikki asiat kannattaa suunnitella etukäteen, kuinka esimerkiksi siivet saa pysymään kiinni ilman nauhoja.

Onneksi sentään mielialaa nostatti lukuisat kuvauspyynnöt. PSWG on nosteessa tällä hetkellä ja ratsastimme Stocking-cossaajan kanssa aallon harjalla. Panty-cosplayssa rakastan sitä, että saan pelleillä ihan mahdottomasti. Ja ennen kaikkea pidän siitä, kun kuvattava saa hyvän mielen siitä, että käyttäydymme kuin sarjan hahmot.

Tämä on ainoita kuvia, joissa minulla on vielä siivet selässä. Ei kaikkein onnistuneimpiä kuvia. mutta ihan kelpo kuitenkin. (c) Jossu


Käväisimme kuvauspalvelussa otattamassa meistä ammattimaiset kuvat. Ja minä todellakin rakastan tätä kuvaa! Ooohh, mama.

(c) Santtu Pajukanta

Kun sain tämän kuvan ensimmäisen kerran eteeni, en voinut uskoa, että tuo vaalea tyttö on todellakin minä! Ja vielä se, että kuva näyttää todella hyvältä, molempien cossajien osalta. (Stockingin peruukki meni loppujen lopuksi ihan kamalaksi hampuksi..)

Niin, huhtikuun alussa ei ole vielä niin lämmin kuin mitä kuvittelisi! Kun koko päivän kulki melko vähissä vaatteissa, sisätilojen lämpöä osasi arvostaa.
Minä sitten pääsin jo huhtikuussa avamaan napapaita- ja paljasjalkakauhden. Ei himskatti, kun korkkarit melkein veivät kävelykyvyn. Siksi minun yksinkertaisesti oli pakko kävellä ilman kenkiä. Oli minulla kuitenkin vaihtokengät mukana, mutta en halunnut hidastaa muita alkamalla vaihtaa niitä.

"Look mama, no shoes." Katu oli muuten aika kylmä..
Lauantaina emme käyneet missään paneeleissa yms tapahtumissa. Kunhan pyörimme ympäriinsä. Pieniä photoshootteja meillä kyllä oli vähän missäkin.

Sisaruskateutta. (c) Jossu

Ampu tulee!!!!1 (c) Jossu
Lähikuvasöpöilyä. (c) Jossu
.. ja sitä peruspelleilyä. (c) Jossu
Kun olimme hetken palelluttaneet itseämme ulkona, siirryimme sitten sisätiloihin kuvailemaan. En ole pitkiin aikoihin shootannut niin ahkerasti O__o.

Lollipop Angels (c) Jossu

Pakollinen lähikuva osa... ? Tässä kuvassa näkyy käyttämäni sormukset. Ovat samantapaisia kuin Pantyllä, siksi ajattelin ottaa ne mukaan asukokonaisuuteen. Tuo vihreä sydän-sormus on muuten niitä kuuluisia "tunnesormuksia" eli väri vaihtuu. (c) Jossu

Se on tuo valo.. joka paljastaa "vatsalihakseni"... xD (c) Jossu

Se pakollinen keskisormi-kuva.. Pahoittelen kaikkia, joita kuva loukkaa! Tarkoitukseni oli vain kunnioittaa roolihahmoani. (c) Jossu

Kokokuvaa plrlrlr. (c) Jossu
 Siinä oli lauantain tunnelmia. Taidan tehdä sunnuntaita varten uuden blogimerkinnän, muuten tämä paisuu ihan mahdottoman suureksi!

Ps. Ane-ue stalkkasi meitä ystävällisesti kamerallaan ja koosti sitten tällaisen lyhyen videon. Kiitos paljon! <3 Tampere kuplii palautui jälleen elävästi mieleeni xD

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti